Het was nog zeer gangbaar in 1955 om gewone mensen aan het woord te laten in advertenties. In de meeste gevallen waren dat niet de werknemers zoals die van V&D in deze reclame:

De verkoopafdeling van de firma blijkt in feite in dienst te staan van de klant, die hier achter de schermen mag zien hoe de heren en mejuffrouw P. onderhandelen voor de laagste prijs ten behoeve van diezelfde klant. Wij vragen uw aandacht voor een 12-delige keukenuitzet (met “zwaar, niet afspattend super-emaille”), een practisch schooletui van kunstleder, een jongensculotte van onverwoestbaar, poolvast corduroy of manchester en nog zeven aanbiedingen.
Zouden ze hun eigen teksten echt hebben geschreven? Vreemd: J.v.V. (met hoed en bril, oogt als een Amerikaanse FBI-medewerker, jaren ’50) vertelt hoe hij gebeld is door een plasticfabriek want er is een export-order van een grote partij plastic afwasbakken uitgevallen. Heeft V&D interesse, nu ze over hebben? De bakken blijken voor f 2,95 te koop te zijn, aldus de advertentietekst maar er staat bij: “Speciaal voor V&D gemaakt”. Ook zo handig om in de auto mee te nemen.
De verkoop begint Zaterdagmorgen 9 uur!