Zou Unilever ooit op dezelfde dag zulke advertenties plaatsen in dezelfde krant waarin er voor Sunil, Radion of Omo geworven wordt? Sunil en Radion zagen we in de vorige afleveringen als groot aangeprezen Unilever-producten en dat geldt niet minder voor OMO. Inderdaad, afgezien van de namen lijken de reclames op elkaar, qua afbeelding en tekstueel:

Inderdaad: U weet er alles van mevrouw! Andere middelen wassen enkel wit of enkel schoon, doch OMO doet bèide! “Het modernste aller wasmiddelen wast totáál schoon, OMO-schoon.” Nederlands van gisteren en een foefje, een merknaam smokkelen in de taal: OMO-schoon als overtreffende trap van schoon. Dat is te danken aan de dubbele waskracht van het vuil uitzuigende OMO-sop: Zie… Zie… wacht even, zien we daar dezelfde dame demonsteren die gisteren nog Nieuwe Radion aanprees? Zou kunnen, zelfde firma in Vlaardingen!
OMO-schoon heeft Van Dale niet gehaald, Sunil niet, Radion evenmin – een ander wasmiddel wél. Morgen op deze plaats.