
Meneer Blue Band gaat er echt even voor zitten om Mevrouw vanuit een zekere hoogte toe te spreken en haar gaandeweg concreet enthousiast te maken: smeer gezonde Blue Band royaal op het brood, doe een kluitje in de groente en… maak er die heerlijke bruine jus mee!
Het begon met de algemene levenswijsheid dat een ouder zonder dat te meten merkt hoe kinderen groeien. Ja, warempel, vergis u niet door de aanblik van een driewieler: plotseling is Jan al haast even groot als vader, puntje puntje puntje. Of het kleine Anneke, die U verrast door een echt verstandige opmerking, suggestief puntje puntje puntje. Voor mevrouw het weet, leest ze in de advertentie een Homerische vergelijking, want zoals het is met de opgroeiende kinderen zó merkt ze met Blue Band ook plotseling dat het lekkerder ruikt in de keuken of dat de boterhammen weer lekkerder smaken met deze margarine. Waarom? Net als bij Flipje zit de firma Blue Band niet stil, nee, de eigen, nieuwe bereidingswijze wordt steeds verder ontwikkeld!

Drie weken later is het terug in de tijd: Jan was net nog bijna even groot als zijn vader, nu is hij al op de kleuterschool! Deed ‘ie net nog niet pedant maar o zo wankel zijn eerste stapjes? Zo gaat het de veredelde margarine van Blue Band eender: volop in ontwikkeling – smeren maar. Royaal! Vet, puntje puntje puntje.